بسیاری از مدیران برتر دارای ژن مدیریتی کاریزماتیک هستند که به معنای برانگیختن احساسات و فداکاری برای مشتری است. از نظر استراتژیک شما می توانید تصمیمات بزرگی بگیرید، ولی این تصمیم گیری ممکن است کافی نباشد مگر آنکه رهبری پر جذبه باشید. برای داشتن یک شرکت بزرگ باید هم فرهمندی و هم رهبری کاریزماتیک داشته باشید. برای مثال هرب کلر مدیر عامل اسبق خط هوایی ساوث وست بود به پرورش یک فرهنگ اجتماعی در میان کارمندان متعهد بود . یکی از نصایح او این است که در مواجه با جامعه سود را هدف قرار ندهید، در عوض بر خدمت به مشتریان تمرکز کنید. 

در این صورت مشتری هم شاد خواهد شد و هم به سوی شما باز خواهد گشت . البته این امر راهی برای سود به ویژه در شرایط سخت اقتصادی است. جک ولش میگوید بهترین رهبران کسانی هستند که می توانند یک چشم انداز  تعیین کنند و دیگران را وادار به اجرای آن کنند.