نیازهای کارکنان با یکدیگر متفاوت است برخی با دریافت پول بیشتر، برخی با پذیرفتن پست و جایگاه بهتر، برخی با تشویق های کلامی، برخی با توجه و عاطفه و برخی با ... احساس رضایت می کنند.

در بیشتر سازمانهایی که مدیریت در آنها به صورت سنتی است، مدیران فقط بدنبال تأمین نیازهای فیزیولوژیکی و ایمنی کارکنان هستند که اولین نیاز در سلسله مراتب نیازهای مازلو است. و معمولا به نیازهای اساسی روانی آنها (مانند شکوفایی) توجهی نمی شود لذا برآورده نیز نمی شوند.

درصورت عدم تأمین نیازهای روانی کارکنان، آنها احساس رضایت واقعی را تجربه نمی کنند و به صورت ناخودآگاه و مکرر تلاش می کنند که توجه مدیر خود را به این موضوع جلب کنند که به نیازهای روحی و روانی آنها نیز توجه کنند. اما اغلب مدیران به دلیل عدم آگاهی و نشناختن این نیازها، به این تلاشهای کارکنان توجهی نمی کنند و یا اینکه این نیاز را به صورتی دیگر درک می کنند !! و آن را با نیازهای دیگر اشتباه می گیرند. اینجاست که عدم ارضای نیاز روانی کارکنان  منجر به از بین رفتن انگیزه در آنها می شود و در نهایت به بی تفاوتی منجر خواهد شد.

----------------------------------------------------------------------------------------------

نتیجه گیری :

 از آنجایی که عدم تأمین نیازهای روانی کارکنان به مرور بوجود می آید و در کارکنان قدیمی این موضوع بیشتر دیده  می شود. بنابراین شما به عنوان یک مدیر باید بتوانید نیازهای گوناگون کارکنان را شناسایی کرده و پاسخ دقیقی به آنها دهید، تا بتوانید همیشه کارکنانی با انگیزه و قدرتمند و خلاق داشته باشید.