امـیــــــد

استراتـژی مدیران نوین

۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

ریا کاری Hypocrity


در سازمانها همواره عده ای افراد کم کار و غیر متعهد وجود دارند که از تلاش واقعی برای سازمان و کوشش حقیقی برای دستیابی به اهداف آن دریغ می کنند، لیکن سعی آنها براین است که چهره متعهد، کوشا و تلاش گری از خود در ذهن مدیران و مسئولان سازمان به جای بگذارند و همچنین بتوانند با استفاده از اینگونه رفتارها مسیر شغلی خود را به منظور دستیابی به پست های بالاتر هموار و کوتاه سازند. اینگونه افراد همواره تلاش می کنند با ظاهر سازی، خوش خدمتی و تملق و چاپلوسی ، کارهای کم ارزش و معمولی خود را در نظر مدیران ، بزرگ و ارزشمند جلوه دهند.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۹:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

نقش انتقادپذیری رهبران در موفقیت سازمان ها


انتقادپذیری عاملی حیاتی در رشد و موفقیت سازمان‌ها به‌شمار می‌رود که باید در برنامه کاری رهبران قرار داشته باشد. گاهی‌اوقات علی‌رغم تلاش‌های شما به‌عنوان یک رهبر، باز هم سخت است که دست از گارد گرفتن در مقابل بقیه بردارید. فشارهای وارده به نقش شما به‌عنوان رهبر به این معنا است که گاهی‌اوقات باید از دادن اطلاعات محرمانه خودداری کنید یا این‌که در روزهای سخت، چهره خوبی از خود نشان دهید. اما اگر مراقب نباشید، همین ملزومات نیز به عادات بدی تبدیل می‌شوند. با سرعت گرفتن تغییرات در سازمان‌ها، برای کسی‌که نقش رهبری را برعهده دارد تقریبا غیرممکن است که جواب تمام مشکلات را داشته باشد. 

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

راهزنان وقت خود را بشناسید !!


زمان را نه می توان خرید ، نه می توان ذخیره کرد و نه می توان متوقف ساخت ، تنها می توانید در وقتتان صرفه جویی کنید. زمان همانند یک تیر از کمان رها شده است که هرگز باز نمی گردد.  راهزنان زمان، قسمتی از زمانمان را به جبر از ما می ستانند و قسمتی دیگر را به نیرنگ ، اما آن چه باقی می ماند بی آنکه بدانیم ضایع می شود. در این دنیا ، هر چیزی که با ارزشتر باشد به همان اندازه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. راهزنان وقت بسیارند و هر کدام با نیرنگی جهت ربودن گوهر وقت ما کمین کرده اند.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۸:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

برای چه کسانی آدم با ارزشی هستید ؟

یک نکته یک تغییر 


یک سخنران معروف در مجلسی که دویست نفر در آن حضور داشتند، یک صد دلاری را از جیبش بیرون آورد و پرسید: چه کسی مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ دست همه حاضرین بالا رفت. 

سخنران گفت: بسیار خوب، من این اسکناس را به یکی از شما خواهم داد ولی قبل از آن می خواهم کاری بکنم. و سپس در برابر نگاه های متعجب، اسکناس را مچاله کرد و پرسید: چه کسی هنوز مایل است این اسکناس را داشته باشد؟ و باز هم دست های حاضرین بالا رفت.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۸:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

کارها را مدیریت کنید ، انجام ندهید!


اغلب مدیران تصور می کنند که اگر خودشان کار را انجام ندهند به درستی انجام نمی شود و یا اینکه بقیه فکر می کنند که این مدیر هیچ کاری انجام نمی دهد و بالای سر کار خود نیست. اما باید بگویم که این طرز فکر کاملا غلط است و با این فکر و روش قطعا در مدیریت شکست خواهید خورد. با این روش و تفکر، شما به جای مدیریت کار، به انجام کار می پردازید.

ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۸:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

محبت های بی توقع


وقتی همراه فرزندت در پیاده رو راه می روی، گاهی وقت ها خم شو و سنگی را از سر راه مردم کنار بزن و کودکت که پرسید چرا این کار را کردی، برایش توضیح بده به خاطر این که کسی زمین نخورد، این را هم بگو که آن ها شاید هیچ وقت نفهمند کسی سنگی را از سر راهشان برداشته تا از او تشکر کنند.

 همه کارها را لازم نیست برای تشکر کردن دیگران انجام داد مهربانی کردن های بی توقع را یاد بگیر و به فرزندت هم یاد بده.

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۶ ، ۰۹:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

سوالات جادویی


بسیاری از مدیران مدام در حال کار هستند بدون اینکه بدانند دارند چکار می کنند، بدون اینکه بدانند آیا این کاری که انجام می دهند درست است یا نه، بدون اینکه بدانند آیا در مسیر درست هستند یا خیر...

تلاش برای پاسخ به سه سوال زیر با عث می شود که شما همیشه خودتان را پایش کنید و جواب انها شما را به سمت و سوی درست هدایت می کند.

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۶ ، ۰۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

قوانینی که با موفقیت شما را به خواسته هایتان می رساند!

هیچ‌کس کامیاب و پیروز به دنیا نمی‌آید، اما هرکسی توانایی و قابلیت تبدیل شدن به یک فرد موفق را دارد. به قول ویل اسمیت، «عظمت یا سرافرازی، یک ویژگی شگفت‌انگیز، مرموز و مسحورکننده‌ی الهی نیست که تنها افراد خاصی از آن برخوردار باشند، بلکه چیزی است که درون همه‌ی ما وجود دارد!» هرچند مسیر موفقیت از راه‌های گوناگونی می‌گذرد اما به‌نظر می‌رسد چندین نکته‌ی راهگشا و بنیادی برای پیمودن این مسیر وجود دارد. برای دستیابی به بزرگی و شکوهِ نهفته در وجودتان، بد نیست سخن بزرگان درباره موفقیت را مطالعه کنید و با قوانین موفقیت از دیدگاه مشاهیر جهان آشنا شوید.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۳:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

20 نقل قول از انییشتن که طرز تفکر شما را تغییر می دهد!

آلبرت اینشتین در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ در شهر اولم آلمان متولد شد. او فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز بود و مهم‌ترین فعالیتش ارائه‌ی نظریه‌ی نسبیت است. اینشتین در سال ۱۹۲۱ موفق به کسب جایزه‌ی نوبل شد. علاوه‌براین، او عاشق نواختن ویلون بود، به سفرکردن علاقه داشت و در زمینه‌های مختلفی اظهارنظر می‌کرد. اکثر جملات او معانی بسیار عمیقی دارند و واقعا راه‌گشا هستند. در زیر، چند مورد از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین سخنان او را بیان می‌کنیم. این نقل‌قول‌ها با اینکه ساده و کوتاه‌اند اما مطالعه و درک درست معانی‌ آنها می‌تواند تغییرات مثبتی در طرز فکرتان ایجاد کند.آلبرت اینشتین در زمان خودش، مرد بسیار بزرگی بود: فیزیک‌دان معروف نظری، ارائه‌دهنده‌ی تئوری نسبیت، پدر فیزیک مُدرن. امروز‌ه نام او مترادف است با خلاقیت و نبوغ؛ مردی که قادر بود ساز‌وکار واقعیت را بهتر از هر کس دیگری شرح دهد  البته بعد از نیوتن.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی

پندهای زندگی که برای خوشبختی به آنها نیازدارید!

1-      زندگی هر روز شانس دوباره‌ای به شما می‌دهد از آن بهره ببرید

 

بیدار شدن شانس دوباره‌ای است برای تفکر درباره‌ی هدف ما از زندگی. پیش از آنکه روز خود را آغاز کنید، لحظه‌ای به این فکر کنید که هر روز یک هدیه تازه است. می‌خواهید با آن چه کار کنید؟

 

2-       با تنفس صحیح؛ زندگی آرام‌تر، شادتر و سالم‌تری داشته باشید

 

با تمرکز بر روی تنفس و شیوه‌ی صحیح دم و بازدم می‌توانیم از مزایای بی‌شماری بهره‌مند شویم که از جمله‌ی آنها می‌توان: کاهش اضطراب و دلهره، پیشگیری از بیماری‌ها، بهبود خواب، بالا بردن تحمل درد، فشار خون پایین‌تر و کمک به کاهش وزن را نام برد.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امید گل صیاد آقاجانی